Andra advent

Å fortfarande ingen adventsljus grej. Första advent tände vi ett rött ljus. Idag tänder vi ljus hela vardagsrummet. Men jag måste nästan köpa en, innan söndag... är ju ingen riktig advent annars.. vart tog julkänslorna vägen?

Vi sitter/ligger nu i soffan, som några fetton. Vi käkade porterstek till middag, med råstekt potatis... LJUVLIGT! :) Men, man äter ju ganska mycket när det är gott...

Igår såg vi på hockey i skellefteå! AIK-MODO. Det var en spännande match, då det stod 4-4 och blev sudden death! Men MODO, dom snorkråkorna vann. Dom hade fulare spel och förtjänade inte riktigt det där målet, Skellefteå skulle ha vunnit.

Vi hade iallafall bra platser, som ni kanske ser:) Innan matchen åt vi på restaurang... entrecôte, potatisgratäng å bean. Gött!! men kvällens middag slog det ändå.


Ikväll har jag blivit lite inspirerad av en tidning... Jag är sugen på att göra julfint "själv". Knyta snören runt saker, göra fina julkrukor osv... Nu är det bestämt vad vi gör på nyår åxå... Det blir i tvärålund där alla får olika matuppgifter. Jag och Erik verkar ska ha hand om kött och sås. Porter :) Perfekt när man är många. Jag och Linda ska göra inbjudningskort och bordsplacering! Wiihhiiii!! Oj vad kul! PYSSEEEL!

Nu är det myskväll, för i veckan jobbar Erik eftermiddag. Räknar med en stadsresa imorgon, och övernattning i norum. Sen tänkte jag ta med mig mamma och alex till en partylite tjosan på tisdag, man får en "julklapp" om man kommer! hehe...

Här är en bild på en sugen Rambo. Han har spanat in lite godsaker på tallriken.


Han låg lääänge och tittade. men bara tittade...



Jaja, hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0