full fart!

Ja, här är det full fart, då Stella och Rambo springer runt runt. Snart borde dom tröttna lite och sova en stund... Hundarna får turas om att gå ut, så stundvis är det lugnt.

Dom jag skreivit tidigare har jag haft nå dille på att baka eller laga mat, och nu julgodis. Jag tycker det är skitkul att pyssla också så jag tänkte så samman pyssel och bak=) Jag gjorde smörkola, både kolasmak, choklad och lime, som jag nu har slagit in i smörpapper eller folie.. såå gulligt, å sen gjorde jag en strut som jag "juldekorerade"  och fyllde med kola som jag tänker ge till Eriks gulliga mormor :)

Jag har dessutom påbörjat baka "glöggtryfflar"! Det är i princip smält vit choklad, med grädde och vit glögg (jag tog en som var smaksatt med vit choklad och lime) som nu står i kylskåpet. Imorgon ska jag typ göra bollar och rulla dom i olika saker. Jag köpte ett jättegulligt strössel på ica idag, som små rosa sockerpärlor :) Åsså ska jag rulla några i florsocker, kokos, mandelspån och ett till sött vit/rosa strössel.. weeiiii, jag har någon störning tror jag. TBS. Tillfällig BakStörning. Hoppas iallafall på TBS och inte PBS. Permanent BakStörning. Hm.
Har du någon diagnos mamma?=)


Jag är lite avundsjuk på mina föräldrar som ska till IKEA, men det är nog lika bra. För att när jag skulle göra "min beställning" så kom jag egentligen inte på något vi behövde. Iallafall som vi har råd med nu. hehe... Så jag ska nog vara glad att jag inte ska på IKEA, då hade det nog blivit en hel del kap. (impulsköp). Jag är bra på att göra kap =)

Nu ska jag ge Stella lite mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0