godmorgon!

Godmorgon!
Idag ska jag köra igång med examensarbetet och jag ska börja med att läsa en massa om ADHD. Jag ska lägga upp en tidsplan för dom här veckorna, annars kommer jag garanterat att vara ledig lite för mycket... Sen imorgon åker jag till stan, då ska jag låna massa böcker! Jag vet inte rikigt vilka, men det tänkte jag bestämma idag. Det finns nog ett antal jag skulle behövt läsa, inför exjobbet alltså.

Ikväll tänkte jag baka. Imorgon fyller jag år och då får vi besök av Eriks föräldrar och morföräldrar.. Det blir nog smörgåstårta och kaffe å kaka. Sen på onsdag funderar vi på att bjuda hem kompisar, för på torsdag fyller räxaxel 19 år, så vi tänkte vara snälla och fira han samtidigt :) Så ikväll bakar jag kokostosca. Har ätit kakan hos Eva men hon visste inte vad den hette eller hur man gjorde, så självklart sökte jag på internet :)

Hittade ett recept på ett bröd åxå, som man kan göra lite mer oplanerat. Så man slipper jästen! Enda problemet är väl att man inte har någon form... Ingredienserna är sånnt som, iallafall vi, har hemma oftast.
Är lite less på tvärålunds brödutbud, det finns inte så mycket gott bröd.. det är bara dom där fabriksgjorda påsarna som man käkat i åratal... så, ja få väl baka eget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0