mammas mat

Äntligen hemma hos mamma, hon ska bjuda på korvstroganoff till middag :)
Idag var jag på skolan och fick mitt syfte till examensarbete godkänt, WOHHOO, så nu är det bara att börja forska.
Eftersom Erik jobbar eftermiddag så tänkte jag passa på att hälsa på i Norum. Rambo tog jag med mig såklart, och nu har han och stella busat i två timmar :) Nu är dom så trötta att dom ligger på golvet och halvbiter varandra... Inga krafter kvar... då sover sluggo gott i natt :)

Nyss ringde dom från Tvärålunds skola och jag ska få vikariera två dagar nu i november. Nice! :)

Jag och mamma har utforskat bloggdesign lite idag så både hon och jag har nu en klocka (som syns ibland hehe) och nu kan man också läsa vem som har namnsdag idag :)

Jag och Erik har beställt ett halvt lamm som vi förhoppningsvis får snart.. Så jag fösöker luska ut hur mamma gör det så gott.. Och det är massa recept egentligen som jag vill ha, och hoppas att hon kan lägga ut de bästa recepten på sin blogg! Hon har en kategori som heter "Givna recept".

Här är min önskelista på mammas recept:
- Torkat fåralår (lammbog?) :)
- Gravat älgkött
- Nått gott att göra av hare
- Den där goda såsen du gjorde av portersteken
- Tjälknöl
- Raviolin som var få fruktansvärt god, med soltorkadetomat geggan i.

Det är för det första vad jag tycker du ska dela med dig av. Sen kommer säkert fler saker ja vill lära mig :)

Jag tycker du ska ge ut en riktig kokbok!  Å SÄLJA!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0