MAGGOT

Vi är i Norum! Idag blir det skoter!

Igår köpte vi maggot, vi hade tänkt fara och pimpla idag också. Vi lämnade maggoten i bilen, tillsammans med Rambo medan vi gick in på djuraffärn. DUMT. Rambo hade bitit sönder burken så det var maggot där handbromsen är... men jag tror att Erik fick bort dom... hoppas iallafall, annars tar jag bussen!!!
Erik tejpade iallafall igen burklocket innan han ställde in dom i kylskåpet....

Igårkväll tänkte jag mata hundarna med resterna från middagen, så jag tog upp hundskålarna som stod på golvet... Sen såg jag att det var massa smulor kvar i skålarna, vilket är mycket ovanligt (omöjligt) när Rambo är i farten. Han brukar ju all´tid börja med att slicka skålarna tomma då han kommer, sen går han och slickar lite då och då, om de skulle ha kommit dit fler matbitar! Men smulorna rörde sig, DET VAR MAGGOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dom hade rymt från burken! Eftersom Rambo bitit på burken så var det ett hål UNDER burken, Erik hade bara tejpat locket! hehe.. Så maggot fanns lite överallt i kylskåpet och i diverse påsar med mat.



Haha! Nyss skrek mamma till, ännu en maggot är funnen! I hundskålen... finnns det fler?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0