Ratan

Helgen har vi tillbringat i Ratan, där vi har stuga.. Det är så skönt att komma ut till havet efter att ha jobbat hela veckan! Avslappning på hög nivå! Igår var vi på Tullgården och åt grillbuffé och drack ett par öl tillsammans med mamma, pappa syrran och hennes kille. Nu är vi i norum och ska plundra mammas jordgubbsland! Har varit förbi Bygdeå och köpt glass också... Men nu börjar man räkna ner timmarna till måndag igen, man kan aldrig njuta fullt ut av en söndag....
Jag jobbar en vecka till, sen är jag ledig en vecka... Efter det börjar jag på mitt riktiga jobb! Wohhooo, det är sant, jag har fått en heltid, tillsvidare på en nyöppnad förskola i Vindeln!!!!

Jag har tagit jättefina bilder på havet i helgen och längtar tills jag får lägga upp dom....

Pysslat har jag gjort i veckan också, har gjort skålar av Lpskivor, dekorerat syltburkar med hjälp av gammaldags papper och virkade band... Jättefint att fylla med söta karameller ;)

Igår var vi och fiskade i Dalkarsåmynningen, första halvtimmen nappade det bra, men sen försvann dom...
Vi tog iallafall med oss 11 rätt fina abborrar hem, varav en bamse som Erik drog upp :)

Nu ska jag leta reda på mamma, det dröjer väl 100 år innan jag skriver igen?

Funderar seriöst på ett av telias mobila bredband....


Kommentarer
Postat av: Camilla

Härligt att du skriver igen! Ja, det var riktigt snygga burkar du gjorde :) Hoppas vi ses på motorveckan det skulle vara skoj!

2009-07-19 @ 15:59:34
URL: http://mysstund.blogg.se/
Postat av: Camilla

okej, vad bra att man kan vara "ledig" om man vill :) Nja, man behöver bara en penna i valfri färg, men det är ju en fördel om den är vattenfast :) Åh ja det skulle vara skoj! men det ser ut att bli skitväder så får se hur mycket man kommer att vara ute.. :/

2009-07-23 @ 10:12:49
URL: http://mysstund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0