arbetslös - arbetssökande?

Ja vad ska man kalla sig själv, arbetslös eller arbetssökande? Jag håller på arbetssökande, det låter inte lika negativt :)
Nu på morgonen sitter jag som vanligt på platspanken, arbetsförmedlingens hemsida, och ser om det kommit ut några spännande jobb. Jag funderar på att söka sommarjobb inom vården, men jag är lite nervös för att tänk om jag skulle få något sommarvikariat på någon förskola? Åsså har man redan sommarjobb inom hemtjänsten? Men å andra sidan så, jobb är jobb, det är bara en sommar... Jag blev lite sugen på att söka till renforsens behandlinghem, där de har alkohol och narkotikamissbrukare som blivid dömda till vård... men jag tror aldrig jag skulle få det jobbet, de vill helst ha en socionom eller undersköterska... men det skadar inte att söka, vore mycket spännande!

Alternativet är att jag söker jobb på ett äldreboende, jag är inte så peppad på hemtjänst i år, jag är sugen på att prova något nytt! Även fast detta lär innebära mer bajstorkning... Jag är faktist mycket peppad inför denna arbetslöshet, jag känner mig FRI, och kan göra vad jag vill!!!!!!! Lite konstigt kanske att mitt mål är äldreboende hahaha...

Får höra i veckan om förskolorna har något jobb till mig, annars tror jag att jag söker sommarjobb inom vården. Känns som ett säkert kort, vill inte stå utan pengar direkt.... Jag är bara lite rädd för de dementa gubbarna....

Idag snöar det, vilket är mycket tråkigt! Jag hade planerat in en vacker vårdag med en timmes promenad med rambo runt sjön. Men jag tror jag stannar inne! Har en hel del plugg kvar, imorgon är det redovisning och inlämning av en del uppgifter... Sen är det klart. Imorgon är sista dagen!!!!

På ett sätt är jag livrädd, plugga är ju det enda jag kan? vad händer nu?
Men å andra sidan, haha, nu får ja göra vad jag vill, kan kanske jobba lite inom vården, jobba lite inom förskola/skola.. de behöver massa vikarier så... :)

Frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0