sjuk. igen.

Idag är både jag och Erik hemma från jobb och skola.
Känner mig riktigt less på att vara sjuk, sista halvåret har jag varit mycket sjukare än vanligt...

Jag har varit trött hela helgen, och vaknat upp kallsvettig.. I söndagskväll frös jag massa och hade ingen matlust...
Igår var jag på praktiken och började känna mig snurrig...Jag hade frusit hela dagen. Sen började det värka i kroppen och jag blev blek... Tillslut gick jag hem, men ingen feber... Jag gick och la mej tills Erik kom hem, och då hade jag 38 grader. Som tur var hade min ängel köpt med sig IPREN på vägen hem! Jag hade så fruuuuktansvärt ont i kroppen och jag frös fast jag hade kläder, halsduk, 2 täcken (ett duntäcke!) och ett varmluftselement riktat mot mig.

Idag stannade både jag och Erik hemma, jag har ingen riktig tidsuppfattning och blandar ihop söndagkväll med idag och igår, jag är helsnurrig. Men ingen feber? Det är en konstig sjuka det här. Tycker att klockan nyss var 20.00? men det kanske var igår... till lunch åt vi fiskgratäng, eller var det igår?

Så typiskt att man ska måsta bli sjuk igen måste jag säga. Speciellt när jag skulle jobba tisdag - fredag på fritids.... hade dessutom fullt upp på förskolan.... dålig tajming. hade passat bättre om några veckor då allt är klart.

Praktiken är 8 veckor och man får vara borta max 3 dagar, är man borta mer måste man ta igen det. Hur kan dom snåla med 3 DAGAR på ett dagis där alla ungar är snoriga och sprider alla möjliga saker? Alla är ju sjuka, det är inte så konstigt att man är sjuk själv... det tar väl ett år innan man blir immun mot dom där förkylningarna...
tycker 3 dagar var snålt. det är ju inte så att man väljer att vara sjuk, man råkade bara gå förskolekursen i förkylningstider. HMMM!

Kommentarer
Postat av: maria

Ja trist är det för dig. Bara att gilla läget fast man inte gillar det. Försök att vila mycket!/KRAM/mor

2009-03-04 @ 19:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0