2 nya projekt!

Ja, ett kjolprojekt och ett klänningsprojekt!

Jag fick 2 gamla klänningar av Eriks mormor igår.. En långkjol för mycket magra tjejer som är blå med vita prickar, samt en stor klänning, svart med vita prickar, och en vit krage som påminner om konfirmationen!
Jag har tänkt sy om dom litegrann :)


Den här långkjolen har jag tänkt göra om till en klänning! Jag öppnar de tre översta knapparna och flikarna som blir ska gå över brösten och fästas i band... Sy in den lite i midjan.. Kan bli bra, synd att jag inte är bäst på att sy haha, men det kan bli kul! Den har potential!


Den här klänningen ska förhoppningsvis förbli en klänning om jag inte misslyckas helt, då blir det en kjol.
Jag har tänkt korta av den i midjan eftersom jag vill behålla nedre biten där tyget överlappas.
Jag har tänkt ta bort de vita kragarna och sätta resår i armarna så de blir puffiga... Guldknapparna ska få sitta kvar :) Om överdelen misslyckas så tänkte jag kapa armar och axlar och misslyckas även det så gör jag om allt till en kjol :)

Weiiii vad kul, längtar tills vi flyttat klart så jag kan börja :)

Kan tillägga att Erik är en tönt som skrattar åt mina projekt. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0