dags att byta hobby?

Jag hade väntat hela vintern.. Igår åkte jag till Norum med hoppet om att få ett par gäddor! Vi sket i att äta middag och drog direkt ner till havet... Ojjjj vad jag var ivrig! Fort ner till havet, trängdes med Alexandra på bästa stenen för att få kasta på just det där rätta stället...
Men det gick inte riktigt så bra som jag hade trott...

Efter ett tag drog Alex upp första gäddan.. Jag kände paniken över att hon fått första fisken, men tänkte ÄÄÄÄHH, jag tar nog fler än henne... Men.. ja... just det ja.
Hon drog upp andra... tredje... "Om jag inte får en gädda på den här kastet så går jag!!!" Åsså högg en gädda och jag drog upp en liten rackare!!! ....på ca 2 kg. Den slängde jag i. Strax efter fick Alex sin fjärde gädda. Hon fick en bamsing den här gången också, 6,5 kg. Som vi kämpade för att få upp den, den släppte från draget när jag misslyckades med att få upp fettot i håven, så jag tryckte allt vad jag kunde med håven för att hålla fast den mot botten.. Alex hämtade kniven och knivade den i magen.. Då började den plaska så jag kastade iväg alex spö i vattnet, slänge mig ut och fångede den! Men, det var lite väl djupt vatten där så, jag blev dyngsur.
Så, Alex fick en bamegädda - jag blev blöt.
Jag frös, min strumpa hade åkt ner fram till tårna, jag blev myggbiten, fastnade i sjögräs VARENDA KAST, svalde en fluga... men inga gäddor! vad fan var felet? Jag blev mer och mer förbannad!
Jag frös och ville hem men jag ville bara ha en till.... PLAAASK! Då högg en! "Jag har eeen!!!" Men vid land såklart, så släppte den.... Inte riktigt min dag. Det kryllade av gäddor men jag fick bara en.

... Men jag är int bitter



Skulle va kul å få en sånhär! 26 kg. Men jag skulle nog åka med ner i djupet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0