Björnjäkel

HÄR finns en artikel på vk.se som beskriver hur en man och hans som var ute med hunden nånstans i Jämtland.. Då råkade de störa ett björnide och pappan blev jagad av björnen men lyckades ta skydd bakom ett träd och skjuta björnen som då var på 1,5-2 meters avstånd.. HUVVA! Bra gjort! haha
Undra hur man själv skulle reagera? Även om jag hade en bössa tror jag aldrig att jag hunnit få upp den innan jag blivit björnmat.

Men det tragiska är skottet rubriceras som jaktbrott, det ska utredas nu om det var ett nödläge... Det är väl vettigare att ta förgivet att det var nödläge och sedan utreda om det kan ha varit jaktbrott. Ähh.
Jag tycker det ska skjutas fler björnar, iallafall i norra sverige. Det kryllar av björn här uppe och nästan varje vecka är det någon i byn som får se en. DET är otrevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0