Brickor

Jag köpte ju två träbrickor som jag visade tidigare... Tänkte visa vad jag gjort av dom!

Bricka nr 1:


Här är en myycket dålig bild. Vi har ingen taklampa i vardagsrummet ännu så jag fick lysa lite med fönsterlampan hehe.. Ville inte ha någon blixt!
Jag målade iallafall brickan vit efter att ha målat alla kanter med mörkbrun akrylfärg. Sedan när det vira torkat så slipade jag fram det bruna. Brickans ursprungliga färg var väldigt ljus och jag ville ha lite mer effekt av slipningen. Blev mycket bra! Sedan ställde jag dit lite ljus, en ros, två lite vitsprayade kottar och min finaste tändsticksask. På ljusstaken är mitt första julpynt (kan inte hålla mig).. En "julkramar" etikett :) Köpte en så fin naturtråd på Jula för 19:-
Nu står brickan mitt på vardagsrumsbordet och man kan inte flytta blicken från den... Ahh :)



Bricka nr 2!

En tapetserad variant.. Klippte så "stjärnan" eller vad det nu liknar, hamnade i mitten. Den blev rätt tuff! Tapetprov från Måleributiken på nätet...
Jag har använt ett lim/lack och först limmat fast brickan med det och sedan lackat ytan så man kan torka av den sen utan att den blir förstörd.

Just nu står brickan i mitt kök och skapar lite ordning och reda på arbetsbänken!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja det får du göra om du vill :)

Är ni hemma i helgen? Tänkte om jag kunde svänga förbi och hämta ljusen när jag ändå ska till Lycksele :)

2009-11-16 @ 17:36:45
URL: http://mysstund.blogg.se/
Postat av: alex

hej, fina! jo jag gick dit och frågade efter den!

2009-11-16 @ 18:01:48
URL: http://alexandrawedin.blogg.se/
Postat av: maria

Oj vad fint det blev!!! Jag har varit och shoppat pysselgrejjor idag....Penna, papper mm. Ska fixa ett födelsedagskort åt mitt födelsedagsbarn!Kram/mor

2009-11-16 @ 22:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0