Älgkött & måleri


Jag och Linda åkte till Hem & Hobby i Vännäs idag och shoppade lite nya pysselgrejer. Här är en bild på köpen! Jag köpte clearstamps, ett rätt fint alfabet. Distress Ink, så man kan göra fina kort och etiketter! Har testat, helt klart ett bra köp :) Jag köpte ett nytt lim, flera fina papper, några var ganska julinspirerade, jag kan fan inte hålla mig till december...
Jag köpte även hobbyfärg i guld eftersom jag nu ett bra tag planerat att göra en tavla. Vit, svart, röd och guld tänkte jag använda och nu köpte jag den sista färgen :)



Erik kom ikväll hem med mera älgkött och medan han skar iordning en bit så sprang jag emellan pysslet som då hade fått flytta till strykbrädan (Man tager vad man haver, men jag behöver verkligen ett pysselrum eller ett stort skrivbord), och måleriet på en sida av köksbordet. Ni ser lite av den på den här bilden...


Här fick jag hålla till..

Tavlan jag ville göra skulle som sagt vara vit, svart, röd och silver.. Jag var sugen på att göra en marimekkoinspirerad variant, så här er ni resultatet!



Jag är rätt nöjd :) Billigt vart det också, 20 kr för canvasduken som Camillas pojkvän så snällt köpte med sig från Dollarstore :) Det braiga med marimekko är att alla linjer inte ska vara exakt raka och så ville även jag göra det:)

Nu är det snart nattinatti! Sov gott allihopa!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh vad mycket fint :)! ja, man tager vad man haver. Vårt köksbord är äntligen fritt från alla pysselsaker. Thomas blöev lite irreterad över alla saker, så jag städade :D Vill också ha ett pysselrum, men det får blir när man skaffar hus!

Vad fin tavlan blev :) Var ska du ha den?

2009-10-30 @ 09:12:43
URL: http://mysstund.blogg.se/
Postat av: Camilla

Fusk fusk att starta! :D

2009-10-30 @ 15:06:01
URL: http://mysstund.blogg.se/
Postat av: maria

Vilken fin tavla!! Kan man få önska en i julklapp?/kram/mor

2009-10-31 @ 11:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0