Prismor

Jag var på ICA i Vindeln och såg en liten påse med massa plastprismor.. Ja, för typ 15 kronor kunde jag inte motstå.. Jag tänkte att om det sen visade sig att man kunde göra jättefina saker med dom så kunde man ju slå på stort senare och köpa prismor i glas :)

Detta är resultatet av mitt första prismprojekt!


Den händer i vardagsrumsfönstret för tillfället, jag vet inte riktigt vart jag ska ha den.. Den är liten och gullig och ganska nöjd blev jag.



Först lindade jag en tunn ståltråd en himla massa varv runt en rund grunka, så den skulle bli någolunda rund.. Sen trädde jag på vita, ljusrosa och silverpärlor jag fått av mamma och sped ut dom lite.. Sen snurrade jag ståltråden lite så den skulle hålla ihop. Hängde prismorna i ståltråd så de fick lagomt mellanrum (och så jag kunde ta bort dom om det blev dåligt hehe). Sen knöt jag fast tre naturtrådar och tänkte hänga upp den. Jag lindade ståltråd från första försöket (innan jag kom på den runda mallen) runt handen och tänkte slänga bort den, men upptäckte då att den var rätt fin... Så nästan längst upp sitter den grunkan, blev det lilla extra tycker jag. Men den är fastspänd i ståltråd också så den inte åker ner...

Någon som har fler förslag på vad man kan göra med prismor? Har många kvar!

Kommentarer
Postat av: maria

Så fin den blev din krona!!! Jag brukar göra med rönnbär. Komer du ihåg?/kram/mor

Ps! Jag har varit och shoppat hobbyprylar. Clearstamps!!!!! Bl a Ds.

2009-10-13 @ 16:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0