gådagens jakt.

Gårdagens jakt innebar jakt på både kantareller och grävling. Kantarellerna var dock det enda planerade.
Erik hade hittat ett kantarellställe när han varit ute och tränat hunden tidigare så vi for såklart dit för att rensa.
Vi tog med oss Rambo och GPSen för att samtidigt kunna motionera honom. Men nästa gång tror jag att JAG tar hand om GPSen.

När vi kommit fram till kantarellerna så hade Rambo hittat något och skällde för fullt.. ÄLG! tänkte Erik och lämnade mig med svamparna och smög iväg efter Rambo. Sen ringde han och sa att Rambo hittat en grävling och stog och skällde under en lada. Då hade han även ringt efter sin jakttokiga kompis Alexander som skyndade sig dit med sina hundar. Jag stod kvar i skogen, någonstans, och hade plockat alla kantareller jag kunde hitta. Jag skrämde upp mig själv och inbillade mig att det var massa björnar överallt. Alla hål i marken, där hade en björn gått.. Allt bajs, var björnbajs. Alla mörka fläckar - var björnar.. Blev så rädd att mina ben började skaka så jag ringde mamma haha... "Jag står i skogen nånstans, jag vet inte vart jag är och det är björnar här!" Tillslut kom Erik och hämtade mig och jag fick vara med när hundarna skällde för fullt.
 
Snacka om spännande!!!! Grävlingen låg under ladan och hundarna kröp in och skällde och bet i honom. "Titta!" sa Erik, och vi la oss på marken och tittade under ladan...
 
"Aktaa!!" skrev Erik, för grävlingen sprang plötsligt rakt emot oss och när de är rädda så kan de bita rätt bra... Jävlaar vad rädd jag vart!!!!!! Flög upp i luften och fick panik när jag inte visste vart jag skulle ta vägen.. Men  grävlingen stannade där under som tur var.. Jag ställde mig i ladan istället.. kändes säkrare... enda tills hundarna fick ett grepp om grävlingen och slet upp han ur ett hål i golvet. Grävlingen skrek och hundarna skällde och båda parter bet mot varandra... ADRENALIN! Oj så spännande... 
På något vis så hamnade grävlingen under golvet igen, som tur var. På bilden ser ni Rambo som fått ett grepp om grävlingen... Efter ett tag så kutade grävlingen ut ur ladan och in i skogen, men han hann inte långt innan hundarna var i kapp. Dom bet tag i honom och tryckte ner han i ett dike. Och då fick jag höra ett skrik jag aldrig mer vill höra igen.. Stackars grävlingen skrek för ditt liv, mitt i skriken så bubblade det till då hans mun hamnade under vattnet... Stackarn... Då var det inte så kul längre, speciellt inte när man ser filmerna (jag filmade en den med mobilkameran).. Hundarna bet ihjäl lillskorven och vi for hem.



Hoppas inga djuraktiviter läser det här haha, vill inte ha någon bomb in genom rutan :)

Mycket spännande kväll måste jag säga. Händelserik!
Denna kväll är dock inte lika spännande. Sen middag, Erik ska flå grävlingen och jag ska hem till Linda och se idol :)

Kommentarer
Postat av: alex

grävlingens skrik var inte nådigt =(

2009-09-15 @ 19:43:42
Postat av: Camilla

Vilken kväll! :D Skulle också bli rädd om jag blev ensam mitt i skogen. Inbillar mig alltid att det är en massa djur som smyger omkring och vill anfalla haha! Riktigt stora kantareller hittade ni också, inte sånna som finns på ica direkt! Ha det fint :)

2009-09-15 @ 22:12:53
URL: http://mysstund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0