klättrar på väggar

Att vara sjuk är skittråkigt.
Man ska försöka vila men det är skit på tv och man blir så rastlös att bara sitta på soffan!
Så nu har jag tagit en dusch, dammsugat, tvättat, torkat golv och håller på att göra svartvinbärssorbet. Per Mobergs sorbet :) Busenkel dessutom.. Eriks mormor var förbi här igår med svarta vinbär och jag är inte så förtjust i att torräta vinbär. Så jag hittade ett bra recept!
1 dl vatten kokas ihop med 1 dl socker som sedan ska svalna.
Sedan mixar du 300g svarta vinbär och silar bort skal och kärnor. Sen blandar man ihop allt och tillsätter 2 msk citronsaft, sedan åker det in i frysen! Det är bara att röra om någon gång då och då så det blir lite fluffigt.. Smaskens! Då blir det efterrätt idag!

Receptet


Vad ska jag baka nudå?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Det lät lätt som en plätt det där. Måste prövas så fort jag får tag i svarta vinbär. Mamma har tusentals buskar men det är där det! :D

2009-09-01 @ 13:44:20
URL: http://mysstund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0