Stora glödlampor...

Min mamma, som är min stora inspirationskälla, har såå tuffa lampor i hennes kök..
Men dom är dyra. Och jag är pank. Vad gör man? Jo, man gör en egen..

Min hyresvärd råkar vara lampförsäljare och har sitt förråd intill våran lägenhet så jag pratade lite med honom..

Tanken är att man ska ha en stor genomskinlig glödlampa med en fin textilskadd. Själva lamphållaren får också gärna vara lite exklusiv, typ porslin!

Här är en bild jag hittade på internet, som visar själva idéen, men min lampa kommer inte se ut riktigt så här..

Den ska alltså hänga utan lampskärm!

Jag ville ha den i vårat nya kök (i huset) men Erik tyckte det såg lite dumt ut, så jag får väl ha den i pysselrummet då...

Jag ska ha en svartvit sladd, lite retro hade jag tänkt...

Den är inte tillverkad ännu, men ikväll har vi varit till huset och då passade jag på att kolla lite mått!


Jag har också tänkt ta skelettet från en stor lampskärm och sätta in en stooor glödlampa i..

Har ni några smarta lampidéer?


Kommentarer
Postat av: Camilla

Snyggt! :) Har hört att de ska ha ett set på Rusta med tre svarta lampor med stora glödlampor. Tror de ska kosta runt 200 kr eller ngt..Kolla på hemsidan så hittar du säkert dom :) Annars går det säkert att göra egna. Typ köpa sladdar på Rusta ( av tyg) och spraymåla dem?

2010-04-22 @ 20:07:17
URL: http://mysstund.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hej,



Jag har också en idé med lite pyssel (http://www.rudepalace.com/img01/terrarium-in-a-bulb19.jpg) och till det skulle jag behöva en stooor glödlampa ;) vet du var man kan hitta sådana? Någon speciell affär?

2011-01-30 @ 22:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0