Uuuunderbara revbensspjäll... Mmm!

Nu ligger revbenspjäll i ugnen och väntar på att bli uppätna... Vi fikade vid tretiden idag och våra cupcakes var så mättande så vi tänkte käka sen middag idag. Det blir en enkel middag med revbensspjäll och grönsaker att dippa.

Jag tänkte dela med mig av receptet som mamma brukar använda (ungefär iallafall)

Blanda 50% olja och resten soya. Ev. en skvätt rödvin också, det blir gott. Sen pepprar jag och pressar/hackar i vitlök efter behag och slänger ibland i lite allroundkrydda.
Marinaden smetar jag på tinade revbenspjäll och de får stå i ugnen på 200-225 grader i ca 45 min. Nån gång då och då penslar jag på meda av marinaden.
Det blir så jäkla gott att man inte vill äta något annat! Därav grönsakerna att dippa, annat blir överflödigt.

Fort gjort och ljuuuuvligt.

Nu är de snart klara, ska duka fram och äta framför TV:n! Sen blir det melodifestival!
Ha en trevlig kväll!!


Kommentarer
Postat av: Alex

göttaa

2010-02-06 @ 21:46:03
URL: http://alexandrawedin.blogg.se/
Postat av: pysseliten

Tack för den men hoppar över . Jag stavar så kass så hoppar över . Men blir jätte glad att jag fått en .

2010-02-07 @ 21:21:50
URL: http://pysseliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0