Bidrag 10

Ja, det blev ett till bidrag. Jag hade ju slut på idéer.. tills igår kväll. Funderade på något annat att pyssla med och kom på att jag hade pappsiffror från panduro. Men guuud, tänkte jag, det här kanske man kan betonga med! Så jag testade.. Och det vart så bra att jag var tvungen att ha det som ett sista bidrag!
Hade en papperslåda som var odekorerad som jag fick offra.
Limmade fast siffrorna jag valt upp och ner och bak och fram :) Sedan penslade jag med formgummi både i lådan och på siffrorna.



När den var klar ryckte jag lös siffrorna med pincett och det var inga problem. Sen målade jag i siffrorna och testade stämpla hörnen med mina pandurostämplar och utomhusfärgen vi fick med i paketet, Outdoor Craft Paint.
Så här blev den.

Jag har valt siffrorna som blir vårt nya husnummer i sommar. Den ska stå på ett litet bord utanför ytterdörren tillsammans med blommor/dekoration efter säsong!!! Den är lite för liten för att sätta upp på väggen, då ser man knappt vilket nummer det är om man kommer från vägen. Eller så sätter jag fast det på brevlådan.

Panduro har bokstäver också av samma material så jag gjorde en liknande med bokstäverna MIA som mamma ska få :) Fast dom bokstäverna målade jag turkosa.

Kommentarer
Postat av: Mokzan

Den här är bara så himla snygg, jag skulle göra bokstäver i betong och skriva åtta på vår husvägg istället för 8. Men nu vill jag ha en sådan här, tror jag måste härma dig lite, lycka till =)

2010-06-20 @ 18:54:13
URL: http://mokzan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0