Middagstips...




Ädelostbiffar med bulgur och ruccolasallad.. Mmmmm...

Idag åt vi något så gott, inspirarat av Eriks mamma som är riktigt bra på att laga mat. Hon gör mycket nyttigt och god mat. Jag som inte trodde det fanns en sådan kombination :)

I salladen är det bulgur, ruccola, fänkål, körsbärstomater, färsla champinjoner, fetaost, kalamataoliver, rödlök, zucchini och röd paprika... Vissa saker har jag fräst i olivolja först.. Å det är såå gott! På salladen har jag ringlat lite olivolja och saltat och pepprat.

Köttfärsbiffarna är gjort på älgfärs och är fyllda med en krämig blåmögelost.
Det bästa med sån här mat är att man kan äta och äta och aldrig få dåligt samvete :) hehe...

Kommentarer
Postat av: lukes

Var med och tävla om en HULK t-shirt från H&M :D

2010-03-22 @ 20:31:35
URL: http://lukes.devote.se
Postat av: Sanne

åh vad goda de där biffarna låter..

2010-03-22 @ 20:49:23
URL: http://sannessanning.blogg.se/
Postat av: Camilla

mm, det låter gott! :)



Måste nog plocka fram min symaskin jag med. Har länge funderat på att fixa strykbrägan, men att häfta fast är ju smart och går fortare än att sy in ett resårband.



Klart du ska våga klippa dig! Vill gärna se lite bilder om det blir bra :)



2010-03-23 @ 07:40:26
URL: http://mysstund.blogg.se/
Postat av: bella

fan va gott det ser ut :D

2010-03-24 @ 14:05:06
URL: http://magnussonbella.blogg.se/
Postat av: Matilda Holmgren

Ohh! så grymt gott det såg ut Vicke! Jag har inte ätit frukost än (kl. är 9.40) o sitter o dreglar.. :) Har en limpa i ugnen som jag ska attackera snart.



Jag älskar ditt påskpynt! Så himla duktigt du är Viktoria, du skulle göra på beställning. Du kan ju ha en länk på bloggen där man kan gå in o beställa! Tror det skulle funka jättebra! :)



Jag har förresten fått jobb temporärt! :) Som kontorist på Boundless Network där johan har sin kontorsplats.. Min första dag var igår, det var riktigt roligt! Jag kommer bara att jobba måndag-torsdag mellan 9-13 varje dag, men jag gör det verkligen inte för pengarna, det är ju en bra grej att sätta i cv:et.



Ikväll ska jag o johan göra Spaghetti Bolognese orginal me en jäkla massa parmiaggo reggiano o en italienare på flaska.. till efterrätt kör vi enkelt: glass, grädde, maräng, banan, hallon, mkt nutella..

vad ska ni göra i kväll!

Jag längtar efter er skit mkt!

Jag hade en otäck dröm att ni hade slagit ihop era huvuden o svimmat o jag sprang fram o skulle hjälpa er, ursch det var så verkligt!

Men det var ju bara en dröm som tur var :)

Nu ska jag gå o kika till brödet.

Hoppas ni får en magisk helg me mycke härligheter!

puss o kram

2010-03-26 @ 15:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0