friday night

Ja, ikväll åt vi fläskfilé, den marinerade varianten jag skrev om tidigare... Först helsteker man den (bryner, sen steker man på låg värme under lock) och efter det skär man den i skivor och lägger i marinad över natten.
Marinaden bestod av olivolja, vatten, vitvinsvinäger, fransk senap, rosmarin, timjan och dragon. Tror det var allt. Skitgott var det iallafall, ett bra sätt att få fläskfilén att smaka annorlunda, eller smaka över huvudtaget egentligen... lite tråkigt kött annars.

Just nu är Erik i garaget och ska laga bromsarna på bilen.. Rambo står och skäller för fullt här ute, det måste vara hans största hobby. Inez ligger på en stol och sover. Själv halvligger jag i soffan och tittar på simpson, men jag har redan sett avsnittet 100 ggr... Har kollat igenom hela internet känns det som, känner mig lite uttråkad.. vet inte riktigt vad jag ska göra nu.

Man kanske skulle ladda hem en film och se när Erik kommer hem?=) jag är lite halvtrött!
Imorgon kommer syrran och hennes kompis iallafall, hoppas de kommer tidigt! Imorgon blir nog en bra dag.


Trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0