Fyndat!

Efter jobbet idag åkte jag, Erik och hans mamma till en loppis i närheten. (1 mil räknas väl som närhet här i buschen). Där hittade jag iallafall ett par stora fina burkar. Precis sånna jag letat efter:) 40 kr styck kostade dom men jag lyckades pruta lite också :)


Dom ser ganska små ut på bilden men dom är rätt stora i verkligeten :)
Den till höger har jag tänkt ha värmeljus i, och den till vänster får kanske agera vas ibland, men kanske får stå som prydnad i köket. Då kan jag ta min blåa flaska (nuvarande prydnadsflaskan) och fylla med vatten istället.
Jag har lite problem med att komma ihåg blomvattning, så jag tänkte att en fin flaska med vatten i får stå i närheten :)


Den här är också stor, lika hög som spagetti är långa :)
På burken står det Le Parfait. Vad betyder det?
Och vad kan jag ha burken till?

Ikväll blir det iallafall Tacos och idol. En lugn kväll med andra ord.
Imorgon tänker jag pyssla medan Erik jagar. Jag köpte en träram för en tia idag också som jag tänker måla vit.. Får väl se vad som hamnar i den :)

Trevlig kväll!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh vad fina :) Hm, kanske kan ha juleskum eller något i den stora burken, eller fylla den med kottar eller något annat :)

2009-11-06 @ 19:22:39
URL: http://mysstund.blogg.se/
Postat av: camilla

Ja,du hittar säkert på något bra att ha i dom :)

2009-11-07 @ 17:58:22
URL: http://mysstund.blogg.se/
Postat av: Linda

Parfait är en efterrätt, en frusen glassefterrätt. Ordet betyder perfekt på franska.

2009-11-07 @ 19:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0