Världens sämsta läkare

Ja, hon träffade jag idag.


Satt i väntrummet och hörde mitt namn ropas upp. Jag reste mig upp och gick emot tanten och hon började gå, jag hakade på. Jag tänkte, undra om det är läkaren eller om det bara är nån som ska hämta mig? I vanliga fall brukar de ju säga hej och ta i hand? Nä, det var hon. När jag hunnit ikapp tanten så sa jag "hej" å då svarade hon.. Presenterade sig aldrig...

När jag kom in i rummet så sa hon  "Det va magen va?"
Jo, svarade jag, bland annat!

Jag hade kontaktat läkaren pga. olika stressymptom, bl.a. magkatarr, exem, synnedsättning osv.. Blev egentligen ditskickad från neurologen dit jag fick lov att åka när jag tappat känseln i ansiktet, pga stress.

Men denna läkare var inte så brydd om att ens lyssna.

Hon undrade bara om jag äter någon medicin för magen och jag svarade Nexium. "Den ska du ju inte äta" sa hon. Men jag hade ätit omeprazol i ca 2,5 månader innan och den funkade inte. När jag träffade en läkare i vännäs (då jag fått akuttiden för känselbortfallet) så sa han att Omeprazol var värdelöst och skrev ut Nexium istället. Den har jag ätit 2 veckor och den fungerar, jag har kunnat äta vanliga måltider! Men den tog slut idag. Den här läkaren svarade inte när jag berättade det. Istället skickade hon mig till provtagningen där de tog några prover. Hon sa bara förkortningarna av proverna till mig som om jag skulle fatta vad det var. "Du ska ta några prover... " Sen satt hon bara där! När jag frågade var det var så suckade hon och sa "höger höger. Kom hit sen". Ehh, okej.. Så jag letade mig fram.

Hon som tog proverna var iallafall trevlig. Vi skulle kolla blodvärde och leta magsårsbakterier.

När jag sedan kom tillbaka till läkaren så skulle hon skriva ut ett recept på Nexium. Tack och lov..

När hon satt och körde pekfingersvalsen på tangentbordet så berättade jag för henne att jag fått Exem också som jag ville hon skulle titta lite på.. eftersom jag alrdig varit allergisk mot något. Då ignorerade hon mig.
När hon kollat färdigt på datorn och suckat lite mer så frågade jag en gång till. "Det där är exem" sa hon och vände sig om mot datorn igen. "Ja, det har jag förstått, men varför har jag exem?"
Då frågade hon om någon i släkten har det, NEJ sa jag. Då svarade hon "Ja men exem kan ju komma ibland, jag skriver ut en kortisonsalva åt dig".


!!!????!!!

DÅ öppnade hon min journal och såg att jag varit i vännäs och tagit prover förrut. För två veckor sedan var jag ju där och då minns jag bara att de kollade något om sköldkörteln. "Men du har ju redan tagit ett av de här proverna, varför sa du inget?" "Jag har ingen aning om vad dom kollade där, bara att dom kollade sköldkörteln."
Då svarar kärringen... "Men vad har du gjort i vännäs?!?" (konkurrenskommun?)
Så säger en irriterad Viktoria (dock med ett leende) "Jag fick en akuttid där eftersom ni aldrig har några tider". Då ställte hon sig upp och sa "Ja, men då var vi klara här". Nja, sa jag, jag undrar lite över min syn också. Jag har börjat se jättesuddigt de sista månaderna och undrar om det kan ha med stress att göra också, eller om jag måste skaffa glasögon?
"Nej det är säkert också stress. Du får försöka hitta ett sätt att sluta vara stressad. Dåså." Då ställde jag mig upp, sa Tack då, och gick. Då var jag riktigt förbannad.

Man har kämpat länge får att ens få nån läkartid och när man får det får man nån NÖT. Gyllenstolpe hette hon. Jävla stolpskott...


Kommentarer
Postat av: alex

vilken JÄVLA FITTA, ring hennes chef, du vet väl vad hon heter, fyfan va arg jag sakulle var

2010-04-30 @ 14:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0