Rödbetssallad

Ja, det som är så gott till jul.. men jag klarar inte att äta den köpta i år, på något sätt blir jag äcklad av alla tillsatser, och geggan som är så plastig... något är konstigt med den.. så jag tänker göra egen. Mycket enkelt... hackade rödbetor, 50/50 creme fraiche, majonnäs, lite fransk senap, salt peppar och ev, lite hackad gul lök. Det lät mycket godare, så det ska jag testa göra. Sen börjar det bli dags för lammbogen, hoppas mamma kan dela med sig av sitt himmelska recept.

I går planerade jag och Linda nyårsafton. Vi kommer vara värdinnor :) Vi har bokat lokal, ordnat arbetsuppgifter åt alla, allt ifrån mat till frågesporter. Ett inbjudningskort till alla V.I.P gäster håller vi på att slipa på, med program och allt. SKITKUL!!! Sen ska vi ha placeringskort, som ska bli så fina. Linda ska skriva med kalligrafitext:)

Idag åker jag och Erik till stan när Erik kommer hem från jobbet. Då handlar vi lite julklappar, och sen åker vi till vindeln för att se lindas klass julshow:) wohhoo! hoppas bara erik vill följa....

Nu ska jag återgå till mitt plugg. Bara 2 veckor kvar.... Skynda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0