götta

Jag har varit lite småsugen på att baka en äppelpaj nu ett tag, men jag vet int vem som kan tänkas äta upp den. Den är ju som godast när den är nybakad, så det vore ju tragiskt att ställa in den i kylen direkt..

Så kom på att ja skulle testa göra maränger! Dom blev ganska mycket misslyckade, typ sega haha... Hård på en sida och seg och geggig på den andra... ingen höjdare, håller mig till köpta. Eller tills mamma visat hur det ska gå till... Försökte göra hennes med rice crispys, men.... :(

Jag kom på att jag kunde göra en efterrätt till imorgon iallafall. För då ska jag och Erik göra porterstek :P Jag tänkte göra det enkelt för mig och "bara" vispa grädde och blanda ner jordgubbar... Men jag tog först ett lager med grädde, jordgubbar, vaniljsocker och hackad choklad och söndersmulade maränger.. Sen tog jag ett lager med grädde, kakao, hackade hasselnötter och hackad banan! Sen la jag ett lager till av jordgubbsgeggan.. Oj så fint det blev! Garnerade med hasselnötsresterna :) Det blev så fint i dom genomskinliga glasen... Tack mamma! :)


Här är en kass bild av skapelsen.


Sen tänkte jag, att när jag ändå var på G, så kan jag ju baka något av äggulorna! Så jag sökte efter recept med äggulor men allt som passade verkade bara ha massa andra ingredienser, sånnt som jag inte har hemma. Så, jag kom på att jag sett ett recept tidigare, som sett så smaskigt ut... Citronpaj med maräng! haha, ja, jag testade, trots marängerna.


Så här blev min vackra kaka, jag ska provsmaka den snart tror jag...
Här finns receptet om du är sugen på en citronpaj:

http://www.matinfo.se/default.asp?intReceptId=3209

Jag hittade även en rolig sida, som jag tänkte tipsa iallafall mamma om!

www.saltpeppar.se

Kika på den, du hittar säkert nåt gott:)

Nej, nu ska jag se på nyheterna. Hejhej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0