Sweet home

I am back!
Äntligen har vi fått ett hem, och äntligen har vi fått internet igen :)
Vi har i helgen flyttat in i en lägenhet i Tvärålund, i brist på hus... Det är en trevlig tvåa på andra våningen mitt i byn, så det är nära till allt... Vi har packat upp kartonger, sorterat och packat ner hälften igen... Fan vad man har dragit på sig grejer under ett år! Är lite klurigt att flytta från ett hus till en lägenhet... man rymmer inte allt, men å andra sidan så kan man välja ut godbitarna :) Har fått i ordning här någolunda nu, men det är kvar massa kartonger som vi inte äns tagit hit än, plus att min bil är proppfull med sopsäckar och kartonger som jag inte orkar bära upp... just nu.. :)

Jag började på mitt nya jobb i måndags! Jag hade turen att få jobb på en nyöppnad förskola som vi nu döpt till Ökbäckens förskola.  Jag trivs bra på min avdelning, har skojjiga arbetskamrater med ett undantag från andra avdelningen....  En nyppnad förskola innebär alltså att vi har burit möbler och packat upp grejer ur kartonger, ungefär samma sak som jag gjort hemma sedan i lördags. Vakna, bära och packa upp och städa i 8 timmar, hem packa upp, städa tills klockan blir som nu, 21, vila ben och rygg en stund framför tv, hopp i säng, sen vakna och hela ramsan en gång till. Jag är lite less på att packa upp, bära och städa... Men precis som på jobbet så börjar vi få ordning även hemma... Jag ser ljuset! haha....

Har fått upp matlagningssuget igen också, oj vad kul det är i ett roligt kök! I veckan har vi ätit rosa älgstek stoppad med färsk timjan och rosmarin och vitlök med råstekt potatis och rödvinssås... Jävligt gott...Igår åt vi hemmagrillad kyckling i ugn med ris och svampsås (curryn var visst inte uppackad....) Och ikväll gjorde jag västerbottenspaj! Men rivgärnet var inte uppackat heller märkte jag när jag skulle riva osten, så jag fick ta ett sånt där litet kryddrivgärn haha... Men det gick ju bra det också...

Nu har två av kattungarna åkt till sina ny ägare, men Charlie är kvar.. Inte för att ingen vill ha honom, tvärtom, alla vill ha honom... Det har till och med ringt folk :) Men nej, då har jag bara svarat, "Charlie är inte till salu :) " Jag har några på kö om jag skulle ångra mig... haha.. Hyresvärdens fru står först i kön.

Synd att inte bluetoothadaptern är upphittad/uppackad, annars hade jag kunnat bjussa på massa fina bilder.. Har tagit några fina kort i sommar!


Sen tänkte jag engagera mig i att dokumentera alla finhörn i lägenheten... Väntar på att mamma och pappa ska komma hit med ett superfint gammalt skåp...

Nu ska jag packa upp en kartong till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0