Favoritprojekt

Detta är något jag gillar att göra. Pyssla med braatthasaker.
Dessa 2 böcker fick jag från Pysselgrottan med uppdrag att skapa något skoj med. Jag har ingen ordning på mina julrecept, knäck, saffransbullar, kola, pepparkakor osv.. Så jag tänkte att man kan göra en söt liten bok där man samlar allt!

 
framsida och baksida. Etiketten "Julbak" kan man använda som bokmärke så man inte behöver leta upp receptet varje gång boken faller igen medans man bakar...

Andra boken vet jag inte vad den ska vara till! Är det någon som har ett förslag?

Papperna i denna bok är rutiga.. Bilden som är i mitten är bara ditlagd än så länge, vet inte vad jag ska ha där riktigt... Papperet är svart, vitt, rosa och lite lila. (syns inte så bra på bilden dock)

Jag ska definitivt beställa flera såna här böcker.. skulle behöva en adressbok men föredrar då med randigt papper, som första boken har..
Snälla, kom med förslag på vad man kan göra av den sista boken!

Kommentarer
Postat av: alexandra

använda den till att göra upp eld med ;)

2009-12-16 @ 17:45:29
URL: http://alexandrawedin.blogg.se/
Postat av: maria

Det kan vara bra att ha en bok där man skriver upp menyn och annat när man ska ha gäster. Jag beukar glömma vad jag bjudit på ibland och lyckats upprepa mig några gånger. Planering av dukningar kan man också skriva in.

2009-12-16 @ 17:52:38
URL: http://havsvinden.blogg.se/
Postat av: camilla

Haha gillar alexandras svar :D!

Nej men kanske en gästbok? Ha den på toan eller något, så när man har en fest eller så kan man få ganska roliga kommentarer :)

Du hittar nog på något!

2009-12-16 @ 18:14:37
URL: http://mysstund.blogg.se/
Postat av: Vero

Ja, eller så kan man skriva planering i den. Jag själv som älskar att planera... Jag har en bok för hur jag planerade hela trädgården... men det har inte kommit så långt än att vi har börjat jobba med den. Hehe...

Men en bok att skriva ner allt tråk i. Med tråk menar jag telefonnummer, kundnummer, kortnummer, spärrservice, försäkringsnummer etc etc... Viktiga telefonnummer etc etc.

För är det så att det händer nånting så har man aldrig sådana nummer till hands.



Jag lånar bilderna av dig och visar på min sida.



Ha en fin dag!

2009-12-17 @ 07:43:46
URL: http://verosparlor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0