hemmafru

Ja, idag agerar jag hemmafru. Jag har varit och handlat, burit in ved, bakat bröd, hemmagjord glass ocg förberett middagen. Jag gjorde mammas bröd, "latmajas bröd", vilket Erik tyckte passade mig perfekt haha..
Hemma gjord glass i tre lager, första blev hallonglass, andra lagret blev nutella, jordnötssmör, och tredje hederlig vaniljglass. Latmajas bröd pimpade jag med lite flingsalt!
Till middag blir det panerad rödspetta, eftersom jag kom på att vi äter för lite fisk. Till det blir det kokt potatis, hemmagjord remouladsås och en romröra. Jag måste ju även bjuda Erik på brödet, och vi har tre mogna avokados i kylen.. så det blir bröd med mosad avokado med hackad rödlök toppad med crabstick/romröra.
Har suttit och kikat på recept.nu och blev inspirerad till en avokadomacka! Köpte även crabsticks för första gången i veckan, så jag tänkte jag skulle testa något,
Jag ska nog också ta och rulla in crabstickröran i lufttorkad skinka, det lät gott. 2 förrätter! Jag tipsar om recept.nu för sånna här roliga vardagsmiddagar! haha...
Nu ska jag se vad som finns på www.saltpeppar.se det är också en bra sida. kvällsfika kanske? haha fetto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0