Storgäddan

Jag åkte till Norum i måndags för att ge fisket en andra chans. Jag och syrran fiskade både föra och efter middagen och den här gången gick det mycket bättre än sist :) Jag fick både flest och störst gädda, precis som det skulle vara.
Den största vägde 4,8 kg!! Jag tror aldrig jag fått någon så stor? Men den kändes ändå ganska liten men vi tog hem den ändå... Jag har  iofs alltid varit kass på att uppskatta vikt och längd/avstånd.
Här kommer en bild på härligheten.


Det var mycket vackert när vi var ute så jag var tvungen att fota. Enjoy!

Jag borde bli naturfotograf ;)

Jag och Alexandra hittade ett kanonställe att fiska på... Mitt emot vår vanliga plats på något bo.. antingen utter eller bäver typ.. hahaha... Det var riktigt svårt att ta sig dit, och ett rent helvete att ta sig därifrån! Både jag och syrran var dyngsura när vi var hemma... Vattnet var rätt djupt, och den lilla ön/boet vi stod på SJÖNK. Det var typ en flytande gräsplätt haha... för att ta sig dit var man tvungen att trampa precis på vassrötterna men det var inte så lätt haha... ändå nådde vattnet precis till stövelkanten.

Här står Alex och funderar hur hon ska ta sig i land, lite nervös efter att ha sett mitt misslyckande.


Efter middagen byggde vi en bro av typ döda träd för att ta oss över. Vi graderade oss mot obalans med en vandringskäpp  hahaha....


Här är pappsens nya fyrhjuling, som vi tackar gud för. och mamma. Oj så lätt vi tar oss till havet :)

Trevlig helg!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0