Presenter


Var på partaj i fredags och förfesten var hos Eriks kompis. Vi tog med oss lite typ inflyttningspresenter. Först är en påse med värmeljus och på hänger två gamla kakformar som han kan elda dem i. Hade inget annat så det fick duga. Blev så gulligt paket!

 I torsdags testade jag göra Wienernougat. Skitenkelt och riktigt gott. Smakar som köpta! Så en sån strut gav vi bort :) Struten har en annan strut i sig, av bakplåtspapper så det inte ska kladda...
Jag älskar det är presentpapperet!! Tror det kostade 49 kr på panduro.
Här kommer det enkla receptet:

250g nougat
100 g flagad mandel
150 g mörk choklad

Rosta mandeln lätt i stekpannan. Smält nougaten och chokladen i vattenbad. Blanda sedan ner mandeln med chokladen och nougaten och häll ner i lämplig form och låt stelna. Jag tog bakplåtspapper i en form, så det täckte även kanterna...
Skär upp nougaten när den är rumstempererad, annars går den bara sönder...


Kommentarer
Postat av: maria

Fint Viktoria!! Såg att det fanns ett sådant papper på konsnärsshopen sist jag var dit.

Mysigt med "ettan"!/kram

2009-11-30 @ 18:08:37
URL: http://havsvinden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0