Pyssel!!

Ja nu är jag igång igen. Älgjakten har börjat, likaså pysslet.
Eriks jaktlag sköt en tjur idag och jag har gjort en nyckelgrej!


Jag blev riktigt nöjd!
Alla krokarna fick jag med på köpet då jag köpte en plåtburk på loppis i somras. Jag ville göra något av dom så jag bad Erik kapa till en brädbit som jag målade vit. Sen skrev jag Nycklar på den och slipade den i kanter osv så den skulle se lite sliten ut. Sen satte jag fast alla udda gamla krokar :) Jag tycker den blev lite charmig! Erik ska få sätta upp den på väggen sen:)

Jag har även gjort en till kul grej av en galge!


Den målade jag också vit och slipade i kanterna.. Sen spikade jag in gamla små vita spikar och lindade nån naturtråd runt.. Där kan man hänga upp lite av varje! Idén är stulen från en blogg som heter Vardagsrummet!
Den kan jag tipsa om, där finns det många roliga pysselidéer!


Fick ett mail idag från tradera, "vinnande bud". Vad har jag lagt bud på tänkte jag?
JUST DET! Jag la ju ett skambud på en ekebykruka som kostar bra mycket i vanliga fall.. Vann jag den? haha JO!

Det är en av mina favoriter och mamma har en i stugan också som jag skulle få! Hon hade två men en dog i somras.. KRASCH. :( Men nu har vi två igen, de är finast i par! WEEIII!!! =)

Kommentarer
Postat av: camilla

Åh vilken fin krok :) du fick verkligen till den lite "slitna" stilen! Ska lägga ut min skål i morgon. Den tog 2 tim att göra så är rätt sliten haha!

2009-09-07 @ 22:01:25
URL: http://mysstund.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ja den där blev mycket bättre än underlägget jag gjorde! Vi får som dagt ha en pysselkväll snart, så får jag väl lära dig göra nått med tråd :)

2009-09-08 @ 17:36:02
URL: http://mysstund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0