Köket....

Nu kommer lite av huset...
Som tur var har jag sparat alla bilder från då vi först var och kollade på huset. Då har jag något att jämföra med nu då vi gjort det till vårat eget! Det är väl inga radikala förändringar än, men tapeter är beställda och målarfärgen är slut... Så lite annars blir det ju :)


Så här såg det ut då..


Och nu! Som ni ser saknas någon lampa, men jag hade inte tänkt stå ut med en brun lysrörslampa.. Då är jag hellre utan! Vi skulle vilja ha utanpåliggande högblankvita spotlights..



Stora fina nya fönster! Har alltid velat ha ett stort fönster vid arbetsbänken...



Nu har jag det :)

Gardinerna existerar i form av tygbitar brevid symaskinen. Hoppas på att vara lite produktiv snart... :)

 Här är nyaste fynden som får pryda köket :)




Här på silverbrickan som står på köksbordet står en skål för flingsalt. Den är väldigt fin och kostade bara 35 kr på BOOM i Umeå! :)





Nu det bästa... Här är väggen mot hallen som kändes trång och mörk..


Så här ser det ut nu...

Mamma och Pappa kom och bodde här några nätter när vi nyflyttat in... Vi behövde expert hjälp och mamma hade fått tag i riktigt fina gamla fönster med gammalt glas!

Nu är planen att tapetsera (helvitt) och sätta en hylla ovanför där jag ska ställa lite fina loppisfynd bl.a...


Å så ett tips... Glasflaskan säljs just nu på systembolaget! Norrlands guld, skynda fynda! Jag tycker den är riktigt fin!


Det var allt från huset för idag, har lite kvar att visa men det får bli en annan dag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0