I´m back!

Nu börjar idéerna komma tillbaka...
Är dock väldigt frustrerande att inte kunna lägga ut några bilder på vad som händer här!
Har satt en rub-on på ett blockljus som blev rätt läckert som jag vill visa!

Igår fick jag alla pysselgrejer jag beställt och gjorde massa smycken. Men de får jag också visa en annan dag, då jag får över bilderna på datorn..

Idag satt jag och funderade över gardinen i badrummet... Har velat göra något mer med den men... har inte riktigt vetat vad. Förrän idag! Först satt jag och letade efter ornament på internet men hittade inget bra.. Så jag gjorde ett eget. Men jag blev inte 100 nöjd och då är det inte kul!
Så jag funderade på vad man skulle kunna skriva på den istället.. För Evigt! Fast på latin så klart, så ingen förstår;) haha... DÅ kan Erik tänka på mig när han sitter på dass hahaha...

Det bästa är att jag kom på ett bökigt sätt, men dock ett sätt, att föra över bilderna till datorn. Blogg.se via telefonen. Tog en jäkla tid, men här kommer det!


Jag började med att sitta vid datorn. Hittade ett fint typsnitt som jag laddade hem från dafont.com. Sedan skrev jag ut ordet i det typsnittet i lämplig storlek. Jag tog ner gardinen och tände alla möjliga lampor i köket och la texten under tyget. Tacka fan att gardinen var vit! hehe.. Sedan fyllde jag försiktigt i det jag kunde se med en blyerts.



Sen tog jag fram papperet för att kunna jämföra medan jag skrev. Pennan jag sedan skrev med är en textilpenna från Panduro som man inte behöver fixera genom att stryka eller nått. Den kostade bara 12 kr! FÖrst skrev jag bara på ett ungefär så man sedan kan ändra efter eget tycke när man ser helheten!




Så här blev det! :

(ursäkta ränderna, min mobilkamera gillar inte lysrör haha)


Nu hänger den så vackert i fönstret igen. Jag är skitnöjd!

haha fan vad gardinen ser sne ut! Måste ha stått i en konstig vinkel när jag fotade...


Nästa projekt blir att snyggatill lite Kinaböcker, måla klart väggskåpet, sy ett kuddfodral med text och spets.... bl.a. :)

Ha det bra! Tipsa gärna om mer idéer, det kan aldrig skada :)

Kommentarer
Postat av: Alex

Vad står det, skit fin teckensnitt

2010-02-03 @ 21:17:31
URL: http://alexandrawedin.blogg.se/
Postat av: Vero

Vad snyggt. Du har en fantastisk fantasi och energi. Har du läst 101 nya idéer? Nya tidningen? gillade den skarpt och kände att det var mycket Du i den. Du pysslar ju med ALLT.



Jag har utmanat dig på min "privata" blogg - Veros Virriga Värld. Bara klicka på min namn så hamnar du där.



Ha en fin kväll!

2010-02-04 @ 20:47:15
URL: http://verosparlor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0