Bidrag nummer 4, 5 och 6

Hej! Gud vad roligt det är med betong.. Jag hade inte tänkt göra så här många bidrag, så här i efterhand skulle jag ha valt ut de allra bästa.. Men nu när jag ändå börjat så.. :) Jag tycker det bara blir bättre och bättre nu, jag har nog kommit igång :)

Här är mitt bidrag nummer 4:



En spetsbetongskål!



Jag har köpt mer betong (finbetong) men den är inte alls lika fin som den vi fick från Panduro. Jag hade hellre användt den, men den var slut.. Nu kan man se små gruskorn lite här och där :/








Här kommer mitt bidrag nummer 5:

Ljuslyktor.





Här fyllde jag dricksglas med betong och satte i ett värmeljus :) Enkelt men stilrent. Mycket nöjd. Ibland behövs det inte mycket!


Här kommer mitt bidrag nummer 6:





När jag går och lägger mig tar jag alltid av mig mina örhängen. Men ibland försvinner dom, bl.a. eftersom jag inte tar på mig just dom på morgonen utan plockar på mig ett par nya i hallen. Så jag har gjort en ljusstake med en liten skål där jag kan lägga mina smycken på kvällen.

Jag fyllde en loppisfyndad skål med betong och stack ner ett ljus samt en flaska med en typ runt botten, så hålet går inte rakt ner utan är rundat. Varför fotade jag inte det?
Hjärtat är från panduros form, men jag fyllde bara det till hälften.

Jag älskar det ljusrosa ljuset mot den gråa betongen... Ahhh





Lite besviken blev jag igår då jag såg att någon gjort likadant som mig :( Men jag kan visa min fina lampa iallafall!
Egen lampskärm och gjuten fot.


Å så möbeltassar under såklart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0