Påskpynt



Jag har gjort tre olika varianter av ägg...


Ägget till höger tömde jag underifrån och sedan lindade jag in det i rödlöksskal, sedan folie och kokade några minuter, lite roligare än de vita som alltid har nå rosa nummer!

Ägget längst bak är urblåst och sedan limmade jag dit bitar från ett bibelblad.

Det till vänster gillar jag, men det är finare när man gjort det på riktigt. Men man tager vad man haver!
Kolla in de här bilderna från idémakeriet. Där kan man till och med köpa dem!


Men jag limmade på ägget och rullade i en blomkruka hehe... Sen tog jag en bit från en blomma i köket.  Vart fan får man tag i lavmossa och gräs NU? Svårt när man har över en meter snö.. Bättre förberedelser nästa år!

Jag hade velat göra ett fint arrangemang på en silverbricka... Men marimekkoskålen får nog duga i år, det blev ju fint det med! Längst ner lade jag en massa pinnar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0