Påskpyssel

Jag har lite svårt att vänta ibland.. Dom här gjorde jag för typ en vecka sen! Men jag har inte haft någon kamera..



Här har jag rivit bitar av gamla bibelblad och limmat fast. Sen tog jag ett band från pysseogrottan och lite knappat från Eriks mormors sylåda :) Skulle säkert vara läckert med tidningspapper för er som saknar bibel:) Jag saknar tyvärr tidning.


Det här ägget vart från början totalt misslyckat. Jag testade krackekeringslacket först... Målade ägget grått, målade på lacket och sedan med vitt. Men det såg bara töntigt ut... Så jag bestämde mig för att experimentera med ägget och testade decoupage. Den underbara servetten köpte jag hos pysselgrottan.se och det vart så fint på ett ägg. Färgen är mer turkos i verkligheten än på bilden! Det ser som gammalt ut på nå vis. Blev nästan bra med krackeleringen under :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0