Flocken!

Känner mig nästan besatt nu utav djurflocken som bor hos oss :) Jag är så glad över att alltid få komma hem till massa glada själar :) Nova är ju bara hur underbar som helst så henne längtar jag efter hela dagarna...

Rambo blev husses hund, såklart. Jakthunden. Inte är det då jag som jagar med honom.
Men än så länge så är matte Novas favorit så jag hoppas att det håller i sig! Vi fruntimmer måste ju hålla i hop menar jag :)
Elvis är ju oftast en "kattjäkel" enligt Erik så självklart är det mattes kisse också :) Just nu ligger han i mitt knä i förhoppning om att jag ska rädda honom från en våldsamt lekande valp. Självklart skyddar jag honom:)


Här är Elvis som ser något drogad ut... Eller nyvaken. Vad tror du? hehe


Här är Nova som brukar vara halvsvår att få på bild. Det är oftast full fart på henne, men nu stod hon still en stund. Gäller att vara redo med kameran!


Rambo lärde sig när han var liten, hur man ska stå modell. Jag fotade honom hur mycket som helst då han var valp så han verkar veta att när jag tar fram kameran är det bara att sitta still och se söt ut. hehe... Hoppas Nova lär sig snart!!


Vi kommer aldrig ha mindre än tre djur iallafall. Jag skaffar gärna en katt till, men fler hundar ryms inte i bilen ;) Höns blir det nog om några år! Men inte vilka höns som helst, inte den fula illaluktande varianten, utan japanska dvärgsilkeshöns!


 Visst är dom fina?


För några år sedan bodde vi i stan och då hade vi först och främst en tupp som jag döpt till Emil. Han var svart och jätte trevlig! Hade han inne i sängen och gick och kramades med honom. Han sov i mitt knä! Sen blev det tre hönor (för Emil var tydligen knäpp, började gala mitt i natten och lät som han vore i målbrottet. Han bodde då i vårt garage på nätterna, vägg i vägg med mitt sovrum.. mindre kul.) På dagarna hade han en liten hönsgård ute på gräsmattan. Grannarna undrade nog om vi (mamma) blivit tokiga. Dom tre hönorna hade vi senare men jag tyckte mest om Emil :) Tror min höna hette Rutger (ja då var jag så gammal att det var humor.. hehe humorn har inte förändrats tro ja:) Rutger var det fulaste namnet jag kunde komma på för att det lät så "ruttet". Jag hade länge kallat gamla och fula saker för "rutger".. Typ "men den där är ju rutger". Det roligaste av allt var när vi var och skulle hämta första valpen (rambo)... HAHA Uppfödaren pekade på våran valp och sa "Här är Rutger". WHAT??? Näääää så fick han inte heta. Men det står ju registrerat så egentligen heter han ju så.

Lite pinsamt på utställningar då folk undrat vem fan som döper hunden till RUTGER? Till och med veterinären har frågat om han verkligen heter rutger?? haha...



Ja nu fick ni lite spännande läsning.

Kommentarer
Postat av: Alex.w

gud så fin elvis är!! skit fin färg

2010-10-20 @ 23:41:25
URL: http://alexandrawedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0