OMTANKE!

När jag var hos mamma gjorde vi lite höstfint åt fåglarna. Vi smälte kokosfett och blandade med solrosfrön. Busenkelt. Sen hällde vi bara i det i olika formar.. Bullformar, minisockerkaksformar och hemmagjorda strutar av vaxat papper. Strutidén kommer från 101 idéer tror jag det var.. (Rättelse: Mamma säger att det nog var "Jeanne d´arc living) Då drar man bort papperet eftersom som fåglarna ätit... Lite drygt, vem kommer ihåg det? hehe...





Mamma köpte ett litet vitt bord på loppis för att ställa upp buffén på. Det står under deras stora äppelträd!
När kakan hade stelnat en stund i kylen så strödde hon över lite smulor på. Visst vart det gulligt? Tänk den här kakan på en silverbricka.. Så fint. Jag måste på loppis och köpa en offerbar bricka. Och ett bord...


Här är struten jag gjorde.


Här är en bild på trädet.


Hon har även hängt ut julbelysning i trädet för att lysa upp kvällarna för fåglarna :)


När jag kom hem så var jag självklart tvungen att göra mer... :)

Jag har klippt av lite mer än en decimeter tråd och gjort en knut med ändarna. På det sättet så lossnar inte trådarna så lägg när fåglarna rycker i fröna :)

Nu blir det fågelfest!

Kommentarer
Postat av: maria

Nej, visst hittade vi inspiration till fågelfröstrutarna i Magasinet "Jeanne d´arc living"??

Ifall någon bloggläsare undrar./kram/mamsen

2010-10-21 @ 19:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0